Barbie a implinit 60 de ani. Este, in continuare, cea mai celebra jucarie din toata lumea. Cum a luat nastere

Publicat: 09 mart. 2019, 17:56 Autor: D. C. Viral

Celebra păpușă Barbie împlinește, sâmbătă, 60 de ani, timp în care a stârnit controverse cu proporțiile nerealiste ale corpului ei tras ca prin inel!

Barbie a implinit 60 de ani. Este, in continuare, cea mai celebra jucarie din toata lumea. Toate fetitele isi doresc cel putin o papusa Barbie. Datorita formelor ireale, jucaria pentru fetite a starnit numeroase controverse in toti acesti ani. In prezent, papusa Barbie se produce in diferite culori si mobilitati fizice.

Barbie a implinit 60 de ani – istoria ei

În 1956, Barbara Handler, pe atunci o adolescentă în vârstă de 15 ani, aflată într-o vacanţă în Elveţia, alături de mama ei, Ruth – cofondatoare a companiei de jucării Mattel -, a remarcat o păpuşă, precursoarea lui Barbie, comercializată în magazine sub numele Lili.

Ruth Handler a cumpărat trei păpuşi Lilli şi le-a adus cu ea în California. Trei ani după aceea – pe 9 martie 1959 – a prezentat în premieră mondială versiunea americană a acelei păpuşi, la American International Toy Fair de la New York. Noua păpuşă a fost denumită Barbie, după numele fiicei lui Ruth Handler.

Succesul comercial al papusii Barbie


Până când Barbie a împlinit 50 de ani, în 2009, compania Mattel vânduse deja peste 1 miliard de astfel de păpuşi în lumea întreagă, mai ales graţie faptului că jucăria „cultiva imaginea unei femei înfloritoare şi sănătoase”.

În ciuda competiției acerbe din domeniul jucăriilor, 58 de milioane de Barbie sunt vândute anual, în peste 150 de țări. Barbie a implinit 60 de ani in 2019.

Procesul de creație al papusii Barbie

Aproximativ 100 de persoane lucrează la studioul de design El Segundo din California, la crearea unor noi păpuși. Procesul de creație durează între 12 și 18 luni, iar păpușile sunt produse apoi în fabrici din Indonezia și China.

Barbie modernă

După ce, timp de decenii, Mattel a propus Barbie albe și blonde, compania a răspuns criticilor privind proporțiile nerealiste ale corpului jucăriei și a creat, în ultimii ani, păpuși mai diversificate, „grăsuțe”, „înalte”, „minione”, brunete, de culoare, prințese, președinți de stat. Printre păpușile lansate s-au numărat, de exemplu, o Barbie babysitter, o înotătoare, una tatuată.

La sfârșitul lui 2017, Mattel a lansat o păpușă cu chipul scrimerei americane Ibtihaj Muhammad, care poartă văl islamic. Iar, anul trecut, au fost lansate păpuși Barbie cu chipuri de femei celebre din trecut și din prezent, precum artista mexicană Frida Kahlo, chef-ul Hélène Darroze, regizoarea Patty Jenkins, aviatoarea americană Amelia Earhart, cântărețele Beyonce, Cher, Cyndi Lauper, scriitoarea J.K. Rowling, actrița Marilyn Monroe etc.

  • În prezent, 55% dintre păpușile Barbie vândute în lume nu au nici păr blond, nici ochi albaștri.

Barbie si social media


Barbie, fără niciun rid la cei 60 de ani ai săi, are conturi pe rețelele de socializare online, unde fanii pot urmări cele mai recente aventuri ale sale.

Iar, pe 7 martie, cu ocazia celei de-a 60-a aniversări, a fost lansat un nou vlog Barbie, „Finding Your Voice”, păpușa fiind editor la aplicația YouTube Kids, cu o serie de videoclipuri motivaționale.

Barbie a implinit 60 de ani- educație


Barbie – pe numele complet Barbie Millicent Roberts, din orașul fictiv Willows din Midwest, SUA – a fost creată într-o perioadă în care jucăriile pentru fetițe le învățau pe acestea că pot fi doar mame și casnice, în timp ce cele pentru băieței le permiteau acestora să viseze că pot ajunge orice, de la astronauți la medici chirurgi.

  • În 1965, cu patru ani înainte ca Neil Armstrong să pășească pe Lună, a fost lansată păpușa Barbie astronaut.

Explicând motivul pentru care păpușa arată mereu tânără , Lisa McKnight, senior vice president și global general manager pentru brandul Barbie, a declarat: „Este o tânără femeie, este independentă și își urmează carierele”.

  • Barbie a fost folosită pentru a le învăța pe tinere că pot crede în ele și că trebuie să ignore stereotipurile legate de gen. Iar, în prezent, le vorbește direct fetelor despre viață și subiecte importante.

În 2018, pentru a marca cea de-a 60-a aniversare, brandul a lansat o campanie dedicată fetițelor, care continuă și anul acesta, pentru a elimina așa numita „breșa de visare” („Dream Gap”) – un fenomen bazat pe dovezi potrivit cărora șase ani ar fi vârsta medie la care micuțele încetează să mai creadă că pot face și pot fi orice, informeaza mediafax.ro.

Publicat: 09 mart. 2019, 17:56 Autor: D. C. Viral
Pe aceeași temă
×